Saturday 3 March 2018

الاستراتيجية وخطة العمل الوطنية للتنوع البيولوجي ملاوي


الاستراتيجية وخطة العمل الوطنية للتنوع البيولوجي ملاوي
ويمكن تقسيم التنوع البيولوجي في زامبيا إلى ثلاث فئات رئيسية: الغابات (جنبا إلى جنب مع الغابة) والغابات والمراعي. وتنقسم هذه إلى مزيد من 14.
نظرة عامة على مصائد الأسماك وتربية الأحياء المائية في ملاوي * فرايداي j. نيايا فشيريز ديبارتمنت، مالاوي ملخص مصايد الأسماك وتربية الأحياء المائية هي جزء لا يتجزأ من ملاوي.
تعتمد العديد من صناعاتنا على التنوع البيولوجي - مثل الصيد والرعي للماشية والزراعة القائمة على الأنواع المحلية والمناظر الطبيعية للسياحة.
يناير / كانون الثاني 2018 سبل العيش الريفية والاستدامة البيئية وتغير المناخ في ملاوي: ببليوغرافيا مشروحة الطبعة الأولى هنري f. تشيخونغو موالي.
29 حكومة استراتيجية التنوع البيولوجي الوطني ملاوي وخطة العمل الثاني (2018-2020) وزارة الشؤون البيئية، وزارة الطبيعية.
ونفسك / كنوك مايو 2018 2 أنغولا 14 دراسة تأثير تغير المناخ على أنماط المرض بالنسبة للبشر زراعة الماشية والأمن الغذائي.

جوانب الموارد الطبيعية للتنمية المستدامة في مالاوي.
الزراعة.
المسؤولية مع الوزارات التالية: الأراضي والتقييم؛ الزراعة وتنمية الثروة الحيوانية؛ الحكومة المحلية والتنمية الريفية؛ وزارة التخطيط العمراني؛ صندوق البحوث الزراعية والإرشاد الزراعي (أريت)؛ المنظمات غير الحكومية؛ جمعية مزارعي الشاي في ملاوي؛ رابطة السكر في ملاوي؛ وحدة بحوث السياسات الزراعية؛ وشركة البذور الوطنية في ملاوي.
صنع القرار: التشريعات واللوائح.
ووضعت في عام 1996 سياسة بيئية وطنية وقانون للإدارة البيئية. وتم إعداد كتاب أبيض للزراعة خلال الفترة 1995/1996 يتناول الإنتاج والتسويق والاستخدام المستدام للموارد الطبيعية والتمويل والهياكل الأساسية المؤسسية والمعلومات والتكنولوجيا الزراعية والبحوث والإرشاد الزراعي والتدريب بما يتماشى مع التنمية المستدامة والإدارة البيئية.
اتخاذ القرارات: الاستراتيجيات والسياسات والخطط.
وتركز السياسات المتعلقة بتعزيز الإنتاجية الزراعية على المزارع الكبيرة، وتشجيع المشاريع الأخرى مثل تربية الأسماك وإدخال التعاونيات الزراعية. ويطلب من مالكي العقارات امتلاك 10٪ من أراضيهم لزراعة الأشجار. وتشمل الاستراتيجيات: التخفيف من الجفاف؛ تحرير الزراعة الصغيرة، المحاصيل؛ ومشاريع التنمية الريفية؛ وصندوق العمل الاجتماعي في ملاوي؛ وتحرير وتسويق المدخلات الزراعية، على سبيل المثال. اسمدة؛ إنشاء شركة للتمويل الريفي للمشاريع التجارية الصغيرة؛ زيادة قوية في أنشطة المنظمات غير الحكومية في الإدارات الريفية؛ وإدخال مشاريع الري الصغيرة التي تديرها المجتمعات المحلية؛ نهج متكامل في مجال إدارة الموارد الطبيعية والبيئة من جانب إدارة المتنزهات والحياة البرية وجمعية الحياة البرية في ملاوي؛ تعزيز المحاصيل التي تتحمل الجفاف؛ وحفظ الموارد الأرضية من خلال الزراعة الحرجية، ومكافحة التعرية، والتحريج، وغير ذلك من ممارسات الحفظ؛ وخلق فرص العمل. ويتم تشجيع استخدام السماد بدلا من الأسمدة غير العضوية، حيث أن الأسمدة غير العضوية تلوث البحيرات والمسطحات المائية وتؤثر سلبا على بعض أنواع الأسماك.
صنع القرار: مشاركة المجموعات الرئيسية.
وتشمل المجموعات الرئيسية المشاركة في عملية اتخاذ القرار ما يلي: المؤسسات شبه الحكومية (مؤسسة التنمية الزراعية والتسويق، أدماك) والمزارعين والمجتمعات المحلية والجامعات والمنظمات غير الحكومية.
البرامج والمشاريع.
لا توجد معلومات متاحة.
وتستخدم الدامبوس لحضانة الخضار والتبغ وتؤدي إلى تدهور البيئة. الزراعة في المرتفعات ضارة، وبالتالي الحاجة إلى قانون لحظر زراعة في بعض النقاط.
وقد كلف بإجراء دراسة من وزارة الأراضي والتقييم للنظر في حيازة الأراضي، وهو النظام الذي يلزم تنقيحه. التسهيالت االئتمانية هي للمدخالت في أد التي تسهل أو تعزز اإلنتاجية. وتبلغ نسبة سداد القروض 56٪ في الوقت الحاضر. إن الإمدادات الزراعية محدودة بسبب إزالة الإعانات الحكومية على المدخلات الزراعية.
لا توجد معلومات متاحة.
بناء القدرات والتعليم والتدريب والتوعية.
وتشمل القضايا ما يلي: التدريب على مختلف المستويات للمجتمعات المحلية، والعاملين في الإرشاد، وصناع القرار؛ تعزيز الحبل وغسالة مضخة للري على نطاق صغير؛ تعزيز استخدام شادوف للري على نطاق صغير؛ وخطط إدارة الائتمان. معلومات.
لا توجد معلومات متاحة.
البحوث والتكنولوجيا.
لا توجد معلومات متاحة.
وتشمل الجهات الفاعلة: مؤسسة التنمية الزراعية والتسويق (أدماك)؛ صندوق العمل الاجتماعي في ملاوي؛ شركة التمويل الريفي؛ شركة المالية في ملاوي (فينكو)؛ جمعية التبغ في ملاوي (تاما)؛ مؤسسة السكر في ملاوي (سوكوما)؛ هيئة القهوة في ملاوي؛ وجمعية شاي أصحاب الحيازات الصغيرة في ملاوي. تعاون.
وتتعاون ملاوي مع: الجماعة الإنمائية للجنوب الأفريقي (قطاع الأغذية والموارد الطبيعية، وقطاع إدارة البيئة والأراضي)، و ساكار، وبنك الجينات، ونظام الإنذار المبكر الإقليمي للأمن الغذائي. ويجري التعاون الدولي مع المنظمات المتعددة الأطراف مثل منظمة الأغذية والزراعة والبنك الدولي وبرنامج الأمم المتحدة الإنمائي والصندوق الدولي للتنمية الزراعية وبين ملاوي والولايات المتحدة الأمريكية على مستويات مختلفة.
وتستند هذه المعلومات إلى تقديم ملاوي إلى الدورة الخامسة للجنة التنمية المستدامة التابعة للأمم المتحدة. آخر تحديث: نيسان / أبريل 1997.
الغلاف الجوي.
ووزارة البحوث والشؤون البيئية هي وزارة التنسيق (الوكالة التنفيذية) التي تقوم بدورها وكالتان رئيسيتان، هما إدارة الأرصاد الجوية وإدارة الحدائق الوطنية والحياة البرية، بوصفها مؤسسات رائدة. كما أن وزارات النقل والطيران المدني، والموارد الطبيعية، والزراعة وتنمية الثروة الحيوانية، غير منتجة.
صنع القرار: التشريعات واللوائح.
لا توجد معلومات متاحة.
اتخاذ القرارات: الاستراتيجيات والسياسات والخطط.
لا توجد معلومات متاحة.
صنع القرار: مشاركة المجموعات الرئيسية.
والمجموعات الرئيسية المعنية هي: المزارعون، والمجتمعات المحلية، والصناعة، والسائقون، ومجالس المدن.
البرامج والمشاريع.
وتمشيا مع بروتوكول مونتريال، تقوم إدارة الأرصاد الجوية بتشغيل محطة خلفية لرصد تلوث الهواء في مطار ليلونغوي حيث يجري رصد التعكر الجوي والتركيبة الكيميائية لمياه الأمطار.
لا توجد معلومات متاحة.
لا توجد معلومات متاحة.
بناء القدرات والتعليم والتدريب والتوعية.
لا توجد معلومات متاحة.
ووفقا لمقتضيات اتفاقية الأمم المتحدة الإطارية بشأن تغير المناخ، تجري ملاوي دراسة قطرية بشأن تغير المناخ وتتألف من ثلاثة مجالات: (أ) جرد غازات الدفيئة؛ (ب) دراسات الضعف والتكيف (V & أمب؛ A)، و (ج) على تركيزات غازات الاحتباس الحراري للتخفيف. تم إنتاج جرد غازات الدفيئة في أكتوبر 1996. لا تزال دراسة V & أمب؛ A جارية. وقد أعد تقرير أولي في أيلول / سبتمبر 1996 ويجري استعراضه من قبل الأقران.
البحوث والتكنولوجيا.
لا توجد معلومات متاحة.
لا توجد معلومات متاحة.
وانضم إلى بروتوكول مونتريال في عام 1991؛ تم التصديق على تعديلات لندن وكوبنهاغن في عام 1994. وقدم آخر تقرير إلى أمانة بروتوكول مونتريال في كانون الأول / ديسمبر 1996. ووقعت اتفاقية الأمم المتحدة الإطارية بشأن تغير المناخ في عام 1992 وصدقت عليها في عام 1994. وكان آخر تقرير قدم إلى أمانة اتفاقية الأمم المتحدة الإطارية بشأن تغير المناخ المقدم في عام 1996.
وملاوي عضو نشط في الفريق الحكومي الدولي المعني بتغير المناخ، وشاركت بنشاط في اجتماعات مؤتمر الأطراف ودورات هيئاته الفرعية.
وتعمل ملاوي مع نظام الإنذار المبكر بالطقس في هراري، زمبابوي، ومع وكالة حماية البيئة في الولايات المتحدة الأمريكية. ومن خلال حلقات العمل الإقليمية والدولية، يجري تبادل للبيانات والمعلومات فيما بين البلدان المشاركة في مشاريع الدراسة القطرية.
وتستند هذه المعلومات إلى تقديم ملاوي إلى الدورة الخامسة للجنة التنمية المستدامة التابعة للأمم المتحدة. آخر تحديث: نيسان / أبريل 1997.
التنوع البيولوجي.
المسؤولية مع: اللجنة التوجيهية للأعشاب الوطنية للجنة الوطنية لحفظ الأحياء الطبيعية والحفاظ على الأراضي الرطبة الطبيعية؛ وزارة البحوث والشؤون البيئية؛ قسم الحدائق الوطنية والحياة البرية؛ وزارة الموارد الطبيعية؛ واللجنة الوطنية للتنوع البيولوجي في ملاوي.
صنع القرار: التشريعات واللوائح.
وقد صدر قانون الحدائق الوطنية والحياة البرية في عام 1992. ويشجع المجتمع المحلي على المشاركة في إدارة المتنزهات الوطنية. وتستفيد المجتمعات المحلية أيضا من ذلك.
اتخاذ القرارات: الاستراتيجيات والسياسات والخطط.
وتقوم ملاوي حاليا بتنفيذ الاستراتيجية وخطة العمل الوطنية للتنوع البيولوجي بدعم مالي من مرفق البيئة العالمية من خلال برنامج الأمم المتحدة للبيئة. ويقوم خبراء استشاريون ملاوي المحليون بالتحقيق في ثمانية عناصر تغطي ثمانية مجالات من الموارد البيولوجية وما يرتبط بها من أدبيات ومتطلبات قانونية، وذلك بالتشاور الكامل مع مقر برنامج الأمم المتحدة للبيئة في نيروبي، كينيا.
وفي تموز / يوليه 1997، عقدت حلقة عمل وطنية للتوعية بالتنوع البيولوجي وفقا للاستراتيجية وخطة العمل الوطنيتين للتنوع البيولوجي. وفي حلقة العمل هذه، تم اطلاع الجمهور وأصحاب المصلحة على ما تقوم به اللجنة الوطنية للتنوع البيولوجي أثناء إعدادها للتقرير الوطني الأول المقرر تقديمه في كانون الثاني / يناير 1998.
صنع القرار: مشاركة المجموعات الرئيسية.
ومسألة التدابير الحافزة والمشاركة الكاملة للمرأة والمجتمعات المحلية في قضايا التنوع البيولوجي، بما في ذلك إدماج السياسات والتشريعات القطاعية، هي ما يعتزم البلد وضعه.
البرامج والمشاريع.
وقد أنشئت الحدائق النباتية في المدن. وأنشئت لجنة وطنية للتنوع البيولوجي للإشراف على أعمال اللجان الفرعية الأخرى المعنية بالتنوع البيولوجي مثل لجنة الموارد الوراثية والسلامة الأحيائية والتكنولوجيا الأحيائية ومشروع الأراضي المنخفضة في شاير (مشروع حوض زامبيزي لحفظ الأراضي الرطبة واستخدام الموارد).
لا توجد معلومات متاحة.
وتشارك ملاوي مشاركة تامة في المسائل المتعلقة بالاتفاقية كعضو كامل العضوية. غير أن الوعي العام بهذه الاتفاقية لم يثر. ويحتاج البلد إلى تثقيف الجمهور العام في ملاوي وإبلاغه بشأن أهمية هذه الاتفاقية وما يعنيه ذلك للرجل العادي عموما.
وبوصفها عضوا في رامسار، تبذل جهود أيضا لإطلاع عامة الناس على ما تعنيه هذه الاتفاقية في الأراضي الرطبة في البلد. تم تعيين بحيرة شيلوا كموقع رامسار في عام 1996.
بناء القدرات والتعليم والتدريب والتوعية.
ومن بين قضايا بناء القدرات تدريب خبراء التصنيف على التعامل مع التنوع البيولوجي الزراعي وتدريب الخبراء في مجالات التنوع البيولوجي الأخرى.
لا توجد معلومات متاحة.
البحوث والتكنولوجيا.
لا توجد معلومات متاحة.
ويمول مرفق البيئة العالمية العديد من الأنشطة من خلال برنامج الأمم المتحدة للبيئة والبنك الدولي وبرنامج الأمم المتحدة الإنمائي. وتشمل آليات التعاون الإقليمية والدولية ما يلي: التنسيق بين الجماعة الإنمائية للجنوب الأفريقي بشأن الحفظ البيولوجي؛ SACIM. الرابطة الأفريقية لحدائق الحيوان؛ أكواريا والحدائق النباتية؛ WWF. رامسار. إيون - المكتب الإقليمي للجنوب الأفريقي. ملاوي عضو في مشروع الجنوب الأفريقي (سابونيت) الذي يتناول التنوع النباتي في المنطقة.
ووقعت اتفاقية التنوع البيولوجي في عام 1992 وصدقت عليها في عام 1994. وسيقدم تقرير في كانون الثاني / يناير 1998. وانضمت في عام 1982 اتفاقية الاتجار الدولي بأنواع الحيوانات والنباتات البرية المهددة بالانقراض.
وبسبب مشاركتها النشطة في مفاوضات الاتفاقية قبل مؤتمر قمة ريو، كانت ملاوي أول رئيس للهيئة الفرعية للمشورة التقنية والتكنولوجية في 1995/1996. وقد سلمت رئاسة الهيئة الفرعية للمشورة العلمية والتقنية والتكنولوجية إلى النرويج في الاجتماع الثاني للهيئة الفرعية في مونتريال بكندا في أيلول / سبتمبر 1996. وحضرت ملاوي، بوصفها طرفا كاملا، الدورة الأولى والثانية والثالثة لمؤتمر الأطراف، وأبقت على دورها النشط في المسائل المتعلقة باتفاقية التنوع البيولوجي. وقد أنشئت لجنة فرعية لمعالجة القضايا المتعلقة بآليات غرفة تبادل المعلومات.
* * * تستند هذه المعلومات إلى تقديم ملاوي إلى الدورة الخامسة للجنة التنمية المستدامة التابعة للأمم المتحدة. آخر تحديث: نيسان / أبريل 1997.
التصحر والجفاف.
وإدارة الغابات في وزارة الموارد الطبيعية هي رئيس اللجنة التوجيهية الوطنية للتصحر، في حين أن وزارة البحوث وشؤون البيئة هي الأمانة العامة. وتتألف اللجنة الوطنية من جميع القطاعات ذات الصلة سواء من الحكومة أو القطاع الخاص التي تسهم أنشطتها في التصحر بطريقة أو بأخرى.
وتشمل المؤسسات المسؤولة عن هذا المجال: وزارة التخطيط الاقتصادي والتنمية، وأمين الخزانة، ووزارة الزراعة وتنمية الثروة الحيوانية، ومكتب الرئيس ومجلس الوزراء، ووزارة الري وتنمية المياه، ووزارة الحكم المحلي والتنمية الريفية، ومؤسسة السكر في ملاوي، ولجنة إمدادات الكهرباء في ملاوي، ومجالس المياه في ملاوي، ووزارة التخطيط العمراني، ووزارة البحث والتطوير، وجمعية التبغ في ملاوي (تاما) والصندوق الاستئماني للبحوث الزراعية والإرشاد الزراعي (أريت) اللجنة التوجيهية الوطنية للتصحر والجفاف.
صنع القرار: التشريعات واللوائح.
وقد صدر قانون إدارة الكوارث في عام 1991.
اتخاذ القرارات: الاستراتيجيات والسياسات والخطط.
ولم تصدر ملاوي بعد مشروعا شاملا لمكافحة التصحر بعد التصديق على اتفاقية التصحر في حزيران / يونيه 1996. وسيشمل ذلك وضع الصيغة النهائية لخطة العمل الوطنية التي يجري إعدادها مع برنامج الأمم المتحدة الإنمائي. وشاركت المنظمات غير الحكومية بنشاط في إطار برنامج الأغذية العالمي للمشاريع من عام 1993 إلى عام 1995.
وحتى الآن، تشمل الأنشطة ذات الصلة في هذا المجال خطة إدارة الكوارث (الاستراتيجية) (مشروع صدر في عام 1991)؛ مشروع سياسة الري الصغيرة النطاق، 1996؛ إنشاء نظام للإنذار المبكر بالجفاف في عام 1991 مع وزارة المياه والري بوصفها الوكالة الرائدة؛ وحدة الإنذار المبكر بالأمن الغذائي في بلدان جنوب أفريقيا في إطار وزارة الزراعة وتنمية الثروة الحيوانية؛ ونظام الإنذار المبكر بالمجاعة في إطار المسح الزراعي - الاقتصادي لوزارة التخطيط الاقتصادي والتنمية.
وتشمل الاستراتيجيات الأخرى تقنيات وبرامج جمع المياه من قبل وزارة الزراعة وتنمية الثروة الحيوانية. وقد تم تكليف وزارة الري وتنمية المياه بدراسة السبل والوسائل لتطوير البرامج التي تهدف إلى تجميع المياه خلال موسم الأمطار. ويعد تطوير مخططات الري للمزارعين الصغار والمتوسطين والكبيرين الأولوية الأولى للحكومة التي تستخدم المسطحات المائية لبحيرات ملاوي وشيلوا وكيوتا وملومبي وشبكات مياه نهر شاير.
ولتنفيذ الاتفاقية، من المزمع عقد ما يلي قريبا: حلقة عمل وطنية لصياغة استراتيجية لزيادة الوعي؛ وضع خطة بيضاء لخطة العمل الوطنية حيث سيتم وضع استراتيجيات وإجراءات بما في ذلك أفكار المشاريع؛ وإرساء أساس مؤسسي لتخطيط وتنفيذ خطة العمل الوطنية وبناء القدرات على هذا الأساس؛ وإذكاء الوعي فيما بين الجهات الفاعلة ذات الصلة والفئات المتضررة على مستوى المجتمعات المحلية والمستويات الإقليمية والوطنية، بما في ذلك جميع صانعي القرار في الوكالات الخطية والمنظمات غير الحكومية والقطاع الخاص وغيرهم من الأفراد المهتمين والفئات المتضررة؛ وتطوير الطرائق من خلال قانون الإدارة البيئية والسياسة البيئية الوطنية والسياسة الوطنية للمياه وقانون الغابات والخطة الوطنية للتنمية الريفية من أجل تنمية الحراجة المجتمعية المتكاملة وإعادة تأهيل واستصلاح أحواض الأنهار ومناطق تجميع المياه للحد من الضغط على الطبيعة والغابات، وتجديد مناطق مستجمعات المياه وأحواض الأنهار على التوالي. صنع القرار: مشاركة المجموعات الرئيسية.
وتشمل المجموعات الرئيسية المشاركة في هذا المجال ما يلي: المنظمات غير الحكومية، مثل وحدة التنسيق المعنية بإعادة تأهيل البيئة، والقطاع الخاص (وكالة تشجيع الاستثمار في ملاوي، وجمعية التبغ في ملاوي (تاما)، والبحوث الزراعية، (أريت)، ومجلس بحوث الشاي في ملاوي (ترك)، والحكم المحلي، وإدارة الغابات (رئيسا)، ووزارة البحوث والشؤون البيئية (الأمانة)، ووحدة موارد الأراضي وحفظها التابعة لوزارة الزراعة، تنمية الثروة الحيوانية، مركز التنمية الصناعية، ومركز ملاوي لتطوير البحوث والتكنولوجيا الصناعية (ميرتدك).
البرامج والمشاريع.
لا تتوفر معلومات.
لا توجد معلومات متاحة.
ومن المسائل التي لا يزال يتعين حلها تطوير القدرات والآليات المؤسسية لوضع وتنفيذ خطة عمل وطنية شاملة وعملية من خلال مشاركة المجتمع المحلي وعمليات صنع القرار باستخدام سبل أخرى مثل مبادرة بناء القدرات للقرن 21 على الصعيد الوطني والإقليمي والمحلي المستويات. وحضرت الحكومة اجتماعات المؤتمر الوطني الوطني واجتماعات المتابعة بما في ذلك مبادرات الجماعة الإنمائية للجنوب الأفريقي واجتماعات اللجان السنوية ذات الصلة.
بناء القدرات والتعليم والتدريب والتوعية.
لا توجد معلومات متاحة.
لا توجد معلومات متاحة.
البحوث والتكنولوجيا.
لا توجد معلومات متاحة.
وتمول أعمال الاستصلاح وإعادة التأهيل من جانب قطاع البيئة وإدارة الأراضي التابع للجماعة الإنمائية للجنوب الأفريقي، وميزانية الحكومة للإيرادات والتنمية، والمنظمات غير الحكومية، والمنظمات المجتمعية. وتتفاوض وزارة البحوث والشؤون البيئية حاليا مع أمانة اتفاقية مكافحة التصحر ومكتب الأمم المتحدة لدعم بعثة الاتحاد الأفريقي في الصومال من خلال برنامج الأمم المتحدة الإنمائي لشراء الأموال اللازمة لوضع خطة العمل الوطنية، واستراتيجية لمراجعة الحسابات، وحلقة عمل وحملات توعية وطنية.
وقد وقعت الاتفاقية الدولية لمكافحة التصحر في البلدان التي تعاني من الجفاف و / أو التصحر وبخاصة في أفريقيا في عام 1995 وصدقت عليها في عام 1996.
وملاوي عضو في الجماعة الانمائية للجنوب الافريقي التي تنشط حاليا في صياغة برنامج عمل دون اقليمي لمكافحة الجفاف والتصحر. وبوصفها طرفا في اتفاقية مكافحة التصحر، تقف ملاوي في إطار الاتفاقية الرامية إلى وضع مبادرات للحراجة والأراضي والتأهيل والاستعادة لمعالجة التزامات اتفاقية مكافحة التصحر من خلال الدورات التدريبية وتبادل المعلومات والمشورة ومبادرات التحريج / الزراعة الحرجية في المنطقة، على الصعيد الدولي.
وتستند هذه المعلومات إلى تقديم ملاوي إلى الدورة الخامسة للجنة التنمية المستدامة التابعة للأمم المتحدة. آخر تحديث: نيسان / أبريل 1997.
وقد كلفت وزارة الطاقة والتعدين ومركز البحوث الصناعية والتقنية في ملاوي والمنظمات الأخرى المرتبطة بها بالعمل على وجه السرعة في مجال الطاقة للجماهير في البلد الذي ينبغي أن يشمل استخدام الغاز الحيوي والطاقة الشمسية والفرن متعدد الوقود باستخدام خشب نشارة الخشب، مي-باو (موقد موفرة للطاقة) وربما إنشاء ورصد العلامات البيئية من خلال ولاية مكتب المعايير ملاوي وجمعية المستهلكين في ملاوي.
صنع القرار: التشريعات واللوائح.
لا توجد معلومات متاحة.
اتخاذ القرارات: الاستراتيجيات والسياسات والخطط.
ومن الأهمية بمكان إنشاء مستودعات للنفط من الكيروسين في الأماكن التي يمكن فيها تأمين إمدادات منتظمة من الطاقة للأشخاص دون الإضرار بالغابات. وسيتعين على هذه المبادرة أن تسير جنبا إلى جنب مع الإنتاج الضخم لمواقد الكيروسين في جميع أنحاء البلد.
صنع القرار: مشاركة المجموعات الرئيسية.
لا توجد معلومات متاحة.
البرامج والمشاريع.
وتشمل التدخلات البرنامجية توسيع نطاق برنامج كهربة الريف في إطار وزارة الطاقة والتعدين؛ واستخدام تكنولوجيا الغاز الحيوي التي يروج لها مركز ملاوي للبحث والتطوير في مجال البحوث الصناعية؛ واستخدام مواقد المايبو لكفاءة الطاقة، التي يروج لها أيضا مركز ملاوي للبحث والتطوير في مجال البحوث الصناعية.
لا توجد معلومات متاحة.
ولا بد من وضع تشريعات لمراقبة المستهلكين وتشجيعهم فيما يتعلق باستخدام مصادر الطاقة البديلة التي لا تسهم في إزالة الغابات وإنتاج غازات الدفيئة كما هو الحال في الوقت الحالي. أما حلقات العمل واللجان والتغطية الإعلامية وإعادة تدوير النفايات ومبادرات إعادة استخدام النفايات فقد بدأت تفهمها الجماهير.
بناء القدرات والتعليم والتدريب والتوعية.
لا توجد معلومات متاحة.
لا توجد معلومات متاحة.
البحوث والتكنولوجيا.
واضطلعت وزارة الطاقة والتعدين باستقصاءات في الكتلة الحيوية والتسويق واستهلاك الطاقة الحضرية. وستوفر هذه الدراسات الاستقصائية بيانات أساسية عن مقدار استهلاك الحطب / الفحم أساسا في المناطق الحضرية الرئيسية.
وكان التمويل المقدم لبرامج الطاقة البديلة في معظمه من الوكالات المانحة. وكانت مساهمة الحكومة عينية. ولا بد من زيادة مساهمة الحكومة إذا أريد تحقيق الاستدامة في هذا المجال.
وفيما يتعلق بالطاقة، هناك مبادرات من خلال مرفق البيئة العالمية وبرنامج الأمم المتحدة الإنمائي لإنشاء مركز للطاقة في ملاوي. وتنتمي ملاوي إلى منتديات أخرى لأنماط الطاقة والاستهلاك داخل الجماعة الإنمائية للجنوب الأفريقي وغيرها من المنظمات الدولية.
وهناك روابط مع الجنوب الأفريقي بشأن القيادة من أجل البيئة. وهناك أيضا روابط مع مشروع إدارة الطاقة التابع للجماعة الإنمائية للجنوب الأفريقي من أجل إدارة الطاقة الصناعية. وتوجد لجنة توجيهية وطنية لمرفق البيئة العالمية وفريق تقني للطاقة على الصعيد الوطني. ويعتزم إنشاء مركز إقليمي لتدريب الطاقة في كلية الموارد الطبيعية.
وتستند هذه المعلومات إلى تقديم ملاوي إلى الدورة الخامسة للجنة التنمية المستدامة التابعة للأمم المتحدة. آخر تحديث: نيسان / أبريل 1997.
وتشمل المؤسسات المسؤولة وزارات الموارد الطبيعية والطاقة والتعدين، والمرأة وشؤون الأطفال والرعاية الاجتماعية، والحكم المحلي والتنمية الريفية. تشارك أيضا ميرتوك؛ لجنة الإمداد بالكهرباء في ملاوي؛ والمنظمات غير الحكومية والقطاع الخاص.
صنع القرار: التشريعات واللوائح.
وقد وضعت ملاوي، وتقوم حاليا باستعراض قانون للغابات.
اتخاذ القرارات: الاستراتيجيات والسياسات والخطط.
وفي المستقبل، ستنظر ملاوي في ربط سياسة الغابات بالسياسات الوطنية للمياه والطاقة والسياسات والمبادرات القطاعية الأخرى، وتشجيع زراعة الأشجار والحراجة الزراعية في إطار سياسة الإدارة المشتركة.
كما غيرت إدارة الغابات سياستها لإدارة الغابات بالتعاون مع المجتمعات المحلية. ويجري التشديد على ذلك في كل من احتياطيات الغابات والغابات على الأراضي العرفية. في إطار مشروع الطاقة الخشبية في المناطق الحضرية بلانتير، زومبا و ليلونغوي، تم إنشاء 278 مشاتل الأشجار. وتم بيع الشتلات للمزارعين بأسعار مدعومة. ويوجد الآن تغيير في السياسات، تقوم فيه المجتمعات المحلية والمنظمات غير الحكومية بإنتاج شتلاتها الخاصة لإنشاء المزارع الحرجية.
صنع القرار: مشاركة المجموعات الرئيسية.
لا تتوفر معلومات.
البرامج والمشاريع.
وأعيد توجيه البرنامج القطري الخامس لملاوي إلى إدارة الموارد الطبيعية أيضا. وتمول وحدات من منظمة الأغذية والزراعة وبرنامج الأمم المتحدة الإنمائي وحكومة ملاوي، بما في ذلك: التعلم عن طريق الكسب، وشجرة لكل طفل، والمواقد الموفرة للطاقة، والغذاء مقابل العمل (إعادة التشجير الممول من البرنامج). ويشكل تعزيز إدارة الحراجة المجتمعية عنصرا هاما من عناصر استراتيجية مكافحة تدهور الغابات الطبيعية من جانب أولئك الذين يعتمدون على خشب الوقود من أجل الطاقة. ويجري الآن استخدام التعليم والتدريب لتوعية الناس بشأن التحريج. إن إنفاذ السياسات والاستراتيجيات من خلال مشاركة المجتمع المحلي وصنع القرار هو ما تخطط جميع الوكالات وأصحاب المصلحة للقيام به في الفرضية.
وتشمل التدخلات البرنامجية الأخرى توسيع نطاق برنامج كهربة الريف في إطار وزارة الطاقة والتعدين؛ واستخدام تكنولوجيا الغاز الحيوي التي يروج لها مركز ملاوي للبحث والتطوير في مجال البحوث الصناعية؛ واستخدام مواقد المايبو لكفاءة الطاقة، التي يروج لها أيضا مركز ملاوي للبحث والتطوير في مجال البحوث الصناعية.
وفي إطار برنامج الطاقة التابع لبرنامج الأمم المتحدة الإنمائي، وضعت ملاوي واقترحت مشروعا في إطار البرنامج الوطني للطاقة المستدامة والمتجددة لمرفق البيئة العالمية، يهدف إلى تعزيز الاستخدام المستدام للطاقة والحصول عليها في البلد، مع التركيز على مصادر الطاقة المتجددة من خلال إنشاء والمجلس، ولجنة تقنية، ومركز للمعرفة، وأمانة للطاقة.
لا تتوفر معلومات.
لا تتوفر معلومات.
بناء القدرات والتعليم والتدريب والتوعية.
لا تتوفر معلومات.
لا توجد معلومات متاحة.
البحوث والتكنولوجيا.
واضطلعت وزارة الطاقة والتعدين باستقصاءات في الكتلة الحيوية والتسويق واستهلاك الطاقة الحضرية. وستوفر هذه الدراسات الاستقصائية بيانات أساسية عن مقدار استهلاك الحطب / الفحم أساسا في المناطق الحضرية الرئيسية.
وقدم برنامج الأمم المتحدة الإنمائي ومفوضية الأمم المتحدة لشؤون اللاجئين وحكومة ملاوي تمويلا لتدريب موظفي الغابات على قانون الغابات الجديد وسياسة الغابات الجديدة. أيضا، انظر "التعاون" لمزيد من التفاصيل.
وقد وقعت الحكومة وصدقت على اتفاقية مكافحة التصحر في حزيران / يونيه 1996، مما جعلها من أولويات مكافحة التصحر والجفاف في البلد.
وتشمل الموارد الإضافية المستغلة من أجل تنفيذ عناصر المشروع في إطار البرنامج الوطني للطاقة المستدامة والمتجددة البنك الدولي، ودانيدا، وأمانة الكمنولث، ومنظمة الأمم المتحدة للتربية والعلم والثقافة (اليونيتار)، واليونسكو، واليونيسيف، والجماعة الإنمائية للجنوب الأفريقي.
* * * تستند هذه المعلومات إلى تقديم ملاوي إلى الدورة الخامسة للجنة التنمية المستدامة التابعة للأمم المتحدة. آخر تحديث: نيسان / أبريل 1997.
مياه عذبة.
ويشمل هيكل صنع القرار وزارتي: الزراعة وتنمية الثروة الحيوانية؛ تنمية الري والمياه؛ الموارد الطبيعية (مجلس الموارد المائية؛ إدارة المتنزهات الوطنية والحياة البرية)؛ الحكومة المحلية والتنمية الريفية؛ البحوث والشؤون البيئية؛ والنقل، والطيران المدني (إدارة الأرصاد الجوية)، فضلا عن إدارة الغابات؛ جامعة ملاوي؛ لوحات المياه؛ ومجالس المدن والمجتمعات المحلية.
صنع القرار: التشريعات واللوائح.
لا توجد معلومات متاحة.
اتخاذ القرارات: الاستراتيجيات والسياسات والخطط.
وقد وضعت الحکومة سیاسة وطنیة لتنمیة المیاه، وھناك مشروع مستمر لتطویر المیاه للحصول علی المیاه الجیدة والنظافة للمجتمع الریفي، ورفع مستوى إدارة الموارد المائیة، وتوفیر الخدمات المتعلقة بالمياه.
المجالات التي تحظى بالاهتمام في صياغة السياسات والاستراتيجيات هي الإدارة المتكاملة للموارد المائية وإدارتها التي ستشمل الإدارة المتكاملة لمستجمعات المياه وبالتالي تنمية موارد المياه وإدارة المياه مع مراعاة التفاعلات بين المياه والتنمية الاجتماعية والاقتصادية؛ وحماية الموارد المائية، والموارد المائية، والموارد المائية؛ وإمدادات مياه الشرب والمرافق الصحية، والمياه والتنمية الحضرية المستدامة؛ والمياه من أجل الإنتاج الغذائي المستدام والتنمية الريفية وآثار تغير المناخ على الموارد المائية. وفي إطار السياسة الوطنية لتنمية المياه، يتمثل التزام الحكومة في إشراك المجتمعات المحلية ومجالس المياه والسلطات المحلية والقطاع الخاص والمنظمات غير الحكومية والوكالات الحكومية في مجالات الغابات والزراعة والمتنزهات الوطنية والحكومات المحلية لمعالجة هذه المسألة والإدارة المتكاملة للموارد المائية وإمدادات مياه الشرب والمرافق الصحية في البلد بمشاركة كاملة من المجتمع المحلي.
صنع القرار: مشاركة المجموعات الرئيسية.
والحكومة ملتزمة بفرض تمثيل المرأة في جميع عمليات صنع القرار في قطاع المياه. ومن بين المشاركين الآخرين في اتخاذ القرارات المتعلقة بالمياه العذبة المنظمات غير الحكومية والقطاع الخاص والجماعات الكنسية والمانحين وغيرهم من الأطراف المهتمة.
البرامج والمشاريع.
وثمة مشروع وطني لتنمية المياه تدعمه اليونيسيف، يتمثل في تحسين إدارة الموارد المائية وتوفير الخدمات المتصلة بالمياه من أجل: (أ) ضمان سهولة الوصول إلى المياه المأمونة للاستخدام المنزلي من أجل زيادة عدد السكان في المجتمع؛ (ب) توفير الهياكل الأساسية للمياه القادرة على دعم التنمية الاقتصادية؛ (ج) ضمان حماية وإدارة الموارد المائية والبيئات المائية والشاطئة التي تشمل: سيواتش لبحيرة ملاوي التي تنطوي على تركيب معدات لجمع ونقل البيانات عن مختلف معالم البحيرة، ومراقبة مستوى بحيرة ملاوي، والتنبؤ بالفيضانات في الجزء السفلي نهر شاير، والتقييم الهيدروجيولوجي والهيدرولوجي ورسم الخرائط لتوفير قاعدة المعلومات. الحالة.
ولا يستطيع جزء كبير من سكان ملاوي الحصول على إمدادات كافية بمياه صالحة للشرب وكثير منهم يفتقرون إلى المرافق الصحية الأساسية.
لا تتوفر معلومات.
بناء القدرات والتعليم والتدريب والتوعية.
وتواصل حملات التوعية العامة في هذا القطاع وتسهل أهمية المياه وإدماجها في مناهج التعليم الوطنية.
لا توجد معلومات متاحة.
البحوث والتكنولوجيا.
لا توجد معلومات متاحة.
وتحصل الحكومة على تمويل من مصادر متنوعة مثل الاتحاد الأوروبي، واللجنة الدولية المشتركة بين الوكالات، والبنك الدولي، واليونيسيف، والمساعدة الإنمائية الرسمية، ومنظمة الأمم المتحدة للطفولة (نواد) لبرامج الإمداد بالمياه والمرافق الصحية، وسياسات المياه والتشريعات، والتعليم، والحملات المتكاملة للإدارة والحفظ.
وتشكل ملاوي جزءا من المبادرات الإقليمية للجماعة الإنمائية للجنوب الأفريقي التي تعالج المياه للاستخدام المنزلي والمرافق الصحية. وتشارك ملاوي أيضا في الإدارة الإقليمية لأحواض الأنهار المشتركة ونظم دورات المياه مثل خطة عمل زامبيزي وستكون جزءا من اجتماع ماسيرو - ليسوتو الذي رعاه الاتحاد الأوروبي وقطاع تنمية البيئة وإدارة الموارد في الجماعة الإنمائية للجنوب الأفريقي في أيار / مايو من هذا العام .
وتستند هذه المعلومات إلى تقديم ملاوي إلى الدورة الخامسة للجنة التنمية المستدامة التابعة للأمم المتحدة. آخر تحديث: نيسان / أبريل 1997.
إدارة الأراضي.
وتشمل الكيانات المسؤولة عن هذا القطاع وزارات: الزراعة وتنمية الثروة الحيوانية؛ البحوث والشؤون البيئية؛ الموارد الطبيعية؛ الري وإدارة المياه؛ وجامعة ملاوي. وتشارك أيضا المجتمعات المحلية، والمزارعون، والمنظمات غير الحكومية، ووحدة التنسيق من أجل إعادة تأهيل البيئة.
وأنشأت الحكومة لجنة رئاسية للأراضي للنظر في المسائل المتصلة بحيازة الأراضي لأنها تؤثر على المجتمعات الريفية والحضرية وقطاع العقارات الكبير وأخيرا الصلات والتآزر بين المسائل المتعلقة بالأراضي فيما يتعلق بتعزيز المبادرات الرامية إلى تحقيق التنمية المستدامة، حساب الإدارة البيئية والاجتماعية والاقتصادية المستدامة في البلد.
صنع القرار: التشريعات واللوائح.
لا توجد معلومات متاحة.
اتخاذ القرارات: الاستراتيجيات والسياسات والخطط.
وتشمل السياسات ذات الصلة سياسة الغابات، وسياسة الموارد المائية، واستخدام استخدام الأراضي وحماية مستجمعات المياه، وإصلاح الأراضي المتدهورة واستصلاحها.
ومن الأنشطة الرئيسية في هذا القطاع ما يلي: مكافحة تآكل التربة وتدهور الأراضي؛ • برنامج رائد للحراجة الزراعية للتخفيف من حدة الفقر، بتمويل من الاتحاد الأوروبي؛ معالجة تآكل التربة بالتدخلات الزراعية الحرجية في بلانتير وسليما وليلونغوي وليووند ووادي شير؛ وتنفيذ سياسة استخدام الأراضي من قبل وزارة الزراعة وتنمية الثروة الحيوانية صنع القرار: مشاركة المجموعات الرئيسية.
لا توجد معلومات متاحة.
البرامج والمشاريع.
لا توجد معلومات متاحة.
لا توجد معلومات متاحة.
لا توجد معلومات متاحة.
بناء القدرات والتعليم والتدريب والتوعية.
وتشمل القضايا ما يلي: التدريب في مركز التدريب على زراعة الأراضي؛ التدريب على استخدام الأراضي، والحراجة الزراعية، وتخطيط استخدام الأراضي، وحفظ التربة؛ and Training and institutional development for local communities, NGOs and line agencies Information.
No information is available.
Research and Technologies.
No information is available.
Financing comes from the Government, the European Union, and SADC-ELMS.
Cooperation SADC Environment and Land Management Sector (ELMS) Southern African Regional Centre for Rehabilitation and Utilization of Soil (SARCCUS) Other international, bilateral and multilateral cooperation.
* * * This information is based on Malawi's submission to the 5th Session of the United Nations Commission on Sustainable Development. Last update: April 1997.
Responsibility is with the Ministries of: Irrigation and Water Development; Natural Resources (Department of Forestry); Research and Environmental Affairs (National Council on the Environment); and the Ministry of Local Government and Rural Development; as well as the Department of National Parks and Wildlife; Bee Keepers Association of Malawi; local communities; NGOs; donor agencies; community-based organizations (CBOs); and para-statals.
Decision-Making: Legislation and Regulations.
Fragile mountain catchment ecosystems are considered sensitive areas in the Environmental Management Act. They are major water catchment areas with indigenous forests, commercial forests used for recreation, nature conservation, agriculture and other communal land uses.
Decision-Making: Strategies, Policies and Plans.
Most of these areas are threatened and require urgent action to save them from further degradation. Some initiatives are Park establishment for conservation of catchment areas of major rivers, which support hydro electric power production and irrigation; Malawi-German Bee Keeping Project for placement of hives in the park for honey which is collected by local communities in the area; Improvement of transit infrastructure e. g. roads and housing and training of staff in tourism; Conservation of Mount Mulanje with community involvement; Conservation of endangered species found in Mount Mulanje with assistance from the Overseas Development Agency; Rehabilitation of deforested hills and mountains in rural and urban areas; Management of the mid-Shire River aiming at reducing soil erosion within the catchment area; Conservation framework for the land management of open areas; and The National Water Development Project aiming at sustainable management of water resources which mitigates environmental degradation through integrated management of mountain, forest and river ecosystems. Decision-Making: Major Groups Involvement.
No information is available.
Programmes and Projects.
No information is available.
No information is available.
No information is available.
Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising.
Staff development through research, training and dissemination of information; infrastructure development; strategies for mountain conservation evolvement; and training of bee keepers.
No information is available.
Research and Technologies.
No information is available.
Through its revenue budget the Government supports some of the sustainable mountain development initiatives. Also, see "Cooperation" for details.
GEF has provided Malawi with US$ 300,000 to enable the establishment of the Mulanje Mountain Conservation Trust (MMCT). Finance is provided by GTZ (Bee Keeping Association, since 1992), GEF/World Bank (Mulanje Mountain Conservation Trust, since 1997), ODA (Mulanje Mountain Conservation Trust, 1995), UN (Rural Water Supply and Sanitation in Malawi Sustainability through Community Based Management 1994-2018), UNDP (National Sustainable and Renewable Energy Programme, 1997-2001).
Malawi, as a SADC member, operates within the regional structures of this organisation. Bilateral cooperation with other neighbours, Mozambique and Zambia, deals with border mountain ecosystems and areas. Malawi is an active member of the Convention on Biological Diversity, the Convention on Wetlands of International Importance especially as Waterfowl Habitat, the Convention on Migrating Species, the Convention on the International Trade of Endangered Species, the Convention to Combat Desertification and Drought and the Framework Convention on Climate Change. As such, all stipulations of these Conventions which affect the sustainable management of fragile ecosystems and sustainable mountain development are considered in linkages at various national committees and as appropriate.
* * * This information is based on Malawi's submission to the 5th Session of the United Nations Commission on Sustainable Development. Last update: April 1997.
OCEANS AND COASTAL AREAS.
Decision-Making: Coordinating Bodies.
No information is available.
Decision-Making: Legislation and Regulations.
No information is available.
Decision-Making: Strategies, Policies and Plans.
No information is available.
Decision-Making: Major Groups Involvement.
No information is available.
Programmes and Projects.
No information is available.
No information is available.
No information is available.
Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising.
No information is available.
No information is available.
Research and Technologies.
No information is available.
No information is available.
Though Malawi is a land-locked country it signed the UN Convention on the Law of the Sea in 1984.
* * * This information is based on Malawi's submission to the 5th Session of the United Nations Commission on Sustainable Development. Last update: April 1997.
TOXIC CHEMICALS.
Organizations responsible include the Ministries of: Health and Population; Commerce and Industry; Local Government and Rural Development; and Defence; as well as the Malawi Bureau of Standards; the Drugs and Pharmaceutical Board of Malawi; the Pesticide Association of Malawi; the Consumer Association of Malawi (CAMA); and the Malawi Chamber of Commerce.
Decision-Making: Legislation and Regulations.
No information is available.
Decision-Making: Strategies, Policies and Plans.
The Ministry of Commerce and Industry ensures that the country does not issue import and export licences for toxic and dangerous wastes. The same applies to firearms, ammunition, explosives and chemical and biological weapons. A system of control of transport of chemicals is in place to ensure: improvement and enhancement of a system for the Safe Management of Chemicals; improvement of the work on chemical dangers assessment; coordination of classification, packaging and marketing of chemicals; improvement of the work on measures to prevent illegal trade in toxic and hazardous chemicals; and exchange of relevant information regarding the safe management of chemicals. Decision-Making: Major Groups Involvement.
Major groups include: Farmers; the local community; educational institutions; parastatals; and the University of Malawi.
Programmes and Projects.
No information is available.
No information is available.
No information is available.
Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising.
There are efforts to train human resources and to raise public awareness at all levels.
No information is available.
Research and Technologies.
No information is available.
Finance is provided by Government revenue.
Other sources of revenue include: donor funding; and bilateral and multilateral organizations.
* * * This information is based on Malawi's submission to the 5th Session of the United Nations Commission on Sustainable Development. Last update: April 1997.
WASTE AND HAZARDOUS MATERIALS.
Decision-Making: Coordinating Bodies.
The Ministry of Local Government is the main decision-maker at the national level. City, municipal, town and district councils are important actors at local levels.
Decision-Making: Legislation and Regulations.
No information is available.
Decision-Making: Strategies, Policies and Plans.
No information is available.
Decision-Making: Major Groups Involvement.
No information is available.
Programmes and Projects.
The Blantyre City Sanitation Master Plan Study was conducted in 1992 as part of the local government development programme and covers four towns: Blantyre; Lilongwe; Zomba; and Mzuzu.
Solid waste is generated on streets, in commercial areas, from markets and as domestic waste, and it is collected and disposed at uncontrolled landfills. Waste disposal is managed by either council or private bodies. The system shows problems associated with collection vessels, road access to waste and uncontrolled landfill issues.
The sewer system only covers 24% of the area (e. g. commercial areas, institutions); 76% is served with pit latrines and septic tanks.
In Mzuzu City, waste is being collected twice a week from households, commercial and industrial areas, and daily from public places, markets and hospitals. The equipment available includes two refuse trucks, one tractor trailer, one micro bin and one micro van.
In Zomba municipality, 47.3% of all refuse is collected. There is one vehicle available and the only landfill is already exhausted. A study for a new landfill has been carried out. Market and location committees on environmental issues were established. There is one tanker available for emptying septic tanks. Provision is being made for ventilated improved pit latrines in peri-urban areas, for maintenance of burst sewer lines, and for emptying septic tanks/VIP latrines.
No information is available.
Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising.
No information is available.
No information is available.
Research and Technologies.
The Malawi Industrial Research Technology and Development Centre conducted an inventory for waste, i. e. what type is to be recycled and used and how to reduce waste generation.
No information is available.
Finance is provided by UNICEF, the World Bank, the African Development Bank, bilateral Government grants (e. g. from Japan, Sweden, Canada), the private sector (e. g., Mitsubishi corporation) and NGOs.
Malawi cooperates with the International Water Supply Association and has bilateral agreements with SADC member states.
* * * This information is based on Malawi's submission to the 5th Session of the United Nations Commission on Sustainable Development. Last update: April 1997.
Decision-Making: Coordinating Bodies.
Authorities handling Convention matters include the Ministry of Justice, the Ministries of Trade, Industry and Commerce, the Chamber of Commerce and Industry, MOREA (informing industry), and the Malawi Industrial Research and Technology Development Centre (MIRTDC). The communities and industry are also involved.
Decision-Making: Legislation and Regulations.
No information is available.
Decision-Making: Strategies, Policies and Plans.
No information is available.
Decision-Making: Major Groups Involvement.
No information is available.
Programmes and Projects.
A project is in the pipeline for recycling waste used by large industries in Blantyre City. A good housekeeping project includes discussions held in partnership with MBS, MIRTDC, Polytechnic and industry managers. MIRTDC promotes waste incinerators and saw-dust briquetting and assists in Stanlinks briquetting of agricultural waste. Information on waste reduction is provided from UNIDO.
Expired and nearly expired chemicals are being imported to Malawi.
No information available.
Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising.
Under the Basel Convention, Malawi has a grace period for implementation up to 1997, including carrying out an inventory on industries. This has led to identifying training centres for capacity building in the management of hazardous waste. These are South Africa for English-speaking countries including Malawi, Cote d'Ivoire for French-speaking countries, and Egypt for Arabic-speaking countries.
A needs assessment aimed at identifying training needs in hazardous waste management was done in September. Locally, city councils had discussions with the Ministry of Trade and Commerce in the management of waste from industries, including air, land and waste-borne effluents.
A discussion forum has been established with representatives from industries, to sensitize them on environmental damage by hazardous waste.
No information is available.
Research and Technologies.
A monitoring system has been established to identify who, where and what is being dumped.
Finance comes from CIDA, the World Bank, and the Basel Convention (funds for training).
The Basel Convention on the Control of Transboundary Movements of Hazardous Wastes and their Disposal was ratified in 1994. Malawi has not yet ratified the Bamako Convention, which prohibits the import of hazardous waste.
* * * This information is based on Malawi's submission to the 5th Session of the United Nations Commission on Sustainable Development. Last update: April 1997.

National biodiversity strategy and action plan malawi


Malawi is one of the most densely populated countries in Africa. The capital, Lilongwe city has a good network of green spaces, wetlands and river corridors, supporting species including spotted hyaena ( Crocuta crocuta ) and serval ( Leptilaurus serval ).
Urban ecosystems can serve as models for understanding and mitigating the effects of global environmental change and they can also help predict and potentially mitigate the effects of future urban expansion.
Conserving urban biodiversity has unique implications for human well-being, public health, and for making citizens aware of the importance of biodiversity conservation, as the majority of people globally will experience “nature” and related ecosystem services primarily within an urban environment.
Through our new project, the Urban Wildlife Project , we want to assess the behavioural ecology of focal species to inform human-wildlife conflict (HWC) management and promote human wildlife coexistence.
This project bridges CRM and our partner project, African Bat Conservation (ABC) and is based in the Lilongwe city and surrounding areas.
Focal species and main HWC:
Genet (Genetta genetta) - occupying houses and consume livestock.
Serval (Leptilaurus serval) – generating fear and eating poultry.
Jackal (Canis adustus) – generating fear and eating poultry.
Hyaena (Crocuta crocuta) - generating fear and eating livestock.
Bats - generating fear and disturbing property owners.
1. Increased understanding - of the distribution and patterns of, and threats to urban biodiversity.
2. Reduced human-wildlife conflict - providing solutions and practical advice for mitigation - long-term change benefiting local communities to reduce impacts of wildlife on their safety and livelihoods.
3. Reduced wildlife persecution - long-term benefit for biodiversity in Lilongwe, and the wider ecosystems, and local communities of Lilongwe through increased human well-being.
4. Increased capacity and support for urban biodiversity management - for Government and NGOs through long-term benefit.
5. Increased awareness - of the importance of urban biodiversity and sustainable management, by connecting people with nature and promoting sustainable management.
6. Identification of areas of importance - for biodiversity and ecosystem services in Lilongwe.
7. Increased natural and socio-cultural capital - by promoting coexistence between wildlife and people in urban environments.
8. Production of practical guides and solutions - for human-wildlife conflict issues.
9. Contribute to goals outlined in the National Biodiversity Strategy and Action Plan for Malawi -
a) Conservation of protected areas, and species and restoration of degraded habitats and species;
b) Enhancing the biodiversity knowledge base and strengthening human capacity.
c) Enhancing community understanding and appreciation of biodiversity, and supporting community action.
النشرة الإخبارية.
Click here to download the current project newsletter and sign up for regular email updates.
Volunteer blog.
Click here for current stories from project volunteers.
Links & Resources.
كيف يمكنك المساعدة.
Find out how you can help by volunteering, making a donation, or sponsoring here.

France Diplomatie.
Home French foreign policy Sustainable Development & Environment French policy on biodiversity.
محتويات.
خلفية.
Biological diversity – or biodiversity – is the term for all forms of life on Earth and their natural characteristics. Biodiversity covers the diversity found in each species (genetic diversity) and the diversity between species (species diversity) and between ecosystems (ecosystem diversity).
Biodiversity plays a vital role because its preservation sustains the delicate balance of the ecosystems that provide the basic services crucial to life on Earth (production of atmospheric oxygen, recycling of nutrients, primary production) and that supply the services (food, natural material and fibre, fresh water, bioenergy, etc.) essential to human well-being. Ecosystems also play a regulating role in the face of natural disasters, epidemics and climate change. They shape human cultures and spiritual beliefs.
The current biodiversity extinction crisis is unprecedented in human history. In 2005, the Millennium Ecosystem Assessment (MEA) published its findings on the magnitude of this crisis. The assessment found that, in the 50 years prior to 2005, humans had changed ecosystems more rapidly and extensively than in any comparable period of time in human history, resulting in a substantial and largely irreversible loss in the diversity of life on Earth.
Many experts believe that if active measures are not taken now to check biodiversity loss, at the current rate, forests and grassland will shrink 10% to 20% by 2050 as fish stocks continue to collapse and the proliferation of invasive alien species grows. The livelihoods of more than two billion people depend directly on the world’s fish and forests. And climate change compounds the biodiversity crisis and ecosystem service loss. So the implications go beyond saving certain symbolic species and place biodiversity conservation top of the environmental agenda, including in terms of climate change adaptation and mitigation. Yet there is still a long way to go to make the world really wake up to the biodiversity crisis.
International biodiversity protection tools.
Biodiversity loss is a global challenge. A wide range of international instruments with global and regional reach are used to meet this challenge.
The leading tools have developed approaches to:
Protect endangered species (International Whaling Commission (IWC), Bonn Convention on Migratory Species, Bern Convention on the Conservation of European Wildlife and Natural Habitats, etc.); Protect habitats (European Union legislation, Ramsar Convention on Wetlands, Alpine Convention, etc.). International trade in endangered species and their products is strictly regulated by the CITES Convention (Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora).
In the marine environment , a number of conventions have been developed, mostly by the United Nations Environment Programme (UNEP), to protect cohesive geographic areas such as the Mediterranean, the Caribbean and the South Pacific.
1. The Convention on Biological Diversity (CBD)
The Convention on Biological Diversity was adopted at the 1992 Rio Earth Summit and today counts 194 party nations, with the notable exception of the United States. It has three main objectives :
The conservation of biodiversity : designation of protected areas and conservation of species and natural habitats; The sustainable use of biodiversity; Access to genetic resources and the fair and equitable sharing of the benefits arising out of their utilisation. The CBD is supplemented by two important protocols: The Cartagena Protocol on biosafety to ensure the safe handling, transport and use of living modified organisms (LMOs) resulting from modern biotechnology that may have adverse effects on biological diversity, taking also into account risks to human health. It was adopted on 29 January 2000 and entered into force on 11 September 2003. In 2018, the Cartagena Protocol was supplemented by the Nagoya - Kuala Lumpur Supplementary Protocol on Liability and Redress (not yet in force); The Nagoya Protocol on Access to Genetic Resources and the Fair and Equitable Sharing of Benefits Arising from their Utilization (ABS). It aims at sharing the benefits resulting from the utilisation of genetic resources and related traditional knowledge in a fair and equitable way. The Protocol was adopted on 29 October 2018 and entered into force on 12 October 2017. The decisions adopted by the Conferences of the Parties (COP) to the CBD are international in scope. France is an active member of the COP. In 2018, the 10th COP to the CBD in Nagoya, Japan adopted a Strategic Plan for Biodiversity 2018-2020 with its 20 Aichi Biodiversity Targets, and a strategy for resource mobilisation.
In October 2018, the 11th COP to the CBD in Hyderabad, India concluded with the adoption of a decision, confirmed at the 12th COP in Pyeongchang, Republic of Korea, to double biodiversity-related international financial flows from all sources to developing countries by 2018 and maintain this level until 2020. This was the first time an international financial target was set for biodiversity. The Parties to the Convention also agreed to ramp up their domestic expenditure on biodiversity and to report on this expenditure, mainly in the form of national financial plans. The Conferences of the Parties to the CBD will regularly review their goals and progress with these different points at each of their meetings through to 2020. In the marine environment , COP 12 identified some 150 areas worldwide as meeting the scientific criteria for Ecologically or Biologically Significant Marine Areas (EBSAs) and included their "descriptions" in the global EBSA repository.
The next Conference of the Parties to the Convention will be held in Mexico in December 2018.
2. IPBES or the “IPCC of Biodiversity”
In the past, despite having many centres of expertise on biodiversity, the world had no international mechanism akin to the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) recognised by scientists and policymakers to collect information on biodiversity and summarise and analyse it for policymaking by the different bodies concerned.
Following the 2005 International Conference on Biodiversity: Science and Governance (Paris Conference), an international process was therefore set up to assess the need for and define the scope and form of an international mechanism for scientific expertise on biodiversity and ecosystem services. A decisive step was taken on 20 December 2018 when the 65th Session of the United Nations General Assembly adopted a resolution giving the go-ahead to create the Intergovernmental Platform on Biodiversity and Ecosystem Services (IPBES).
The IPBES was formally launched in Panama City on 20 April 2018. It is headquartered in Bonn, Germany. An initial, ambitious 2017-2018 work programme was adopted by the Second Plenary Session (IPBES-2). It is currently being rolled out. Among other outcomes, it provides for the identification of priority capacity-building needs in Southern countries, a series of targeted assessments (pollinators, land degradation and restoration, invasive alien species, biodiversity conservation and sustainable use) and a set of regional and global assessments of the state of biodiversity and ecosystem services. The next IPBES Plenary Session (IPBES-4) will be held in Kuala-Lumpur (Malaysia) from 22 to 28 February 2018.
France’s Action.
In 2018, in keeping with the 2018-2020 Strategic Plan adopted by the Tenth Meeting of the Conference of the Parties to the CBD in Nagoya, Japan in October 2018, France scaled up its biodiversity action with a new National Biodiversity Strategy (NBS) for 2018-2020.
The commitment made by the first French Environmental Conference in 2018 "to make France a model biodiversity restoration country" can be seen at work in a biodiversity framework bill (bill for the restoration of biodiversity, nature and landscapes) currently being examined by the French Parliament. The purpose of this framework bill is to improve the balance between human activities and biodiversity in a contribution to the commitment made as a Party to the Convention on Biological Diversity "to live in harmony with nature.” This bill also marks the country’s move to apply the principles laid down by the Nagoya Protocol on Access to Genetic Resources and the Fair and Equitable Sharing of Benefits Arising from their Utilization (ABS Protocol).
Many actions have already been taken nationally to tackle biodiversity loss: designation of new marine and land-based protected areas; mapping of green and blue infrastructure; definition of action plans for endangered species; strategies to control invasive species; spread of biodiversity practices; information and knowledge-building campaigns; and regional and international cooperation actions. France reported on all its actions in its 5th National Report to the Convention on Biological Diversity (in French) (PDF, July 2017).
At European level, France applies the European directives, namely the Birds Directive (2009/147/EC) and the Habitats Directive (92/43/EEC). It is proactive in developing the European Union’s Natura 2000 network of protected areas.
Tackling poaching and illegal trade in wildlife.
France is deeply committed at the highest level to rolling back poaching and illegal trade in wildlife. On 5 December 2018, France held a round table on combating the poaching and trafficking of endangered species. The round table, attended by nine African Heads of State alongside the French President, adopted a declaration and unveiled a French action plan. On 6 February 2017, France destroyed three tonnes of illegal ivory seized by customs in a symbolic gesture. The French action plan earmarks €25 million in grants for 2017 and 2018 to tackle poaching and trafficking in endangered species (in French) under its development aid policy.
Special financial instruments for French official biodiversity assistance.
Action to curb biodiversity loss and protect natural habitats and land and marine ecosystems has been part of French development and international solidarity policy since 2017 (Act No. 2017-773 of 7 July 2017 - in French).
In 2018, key French cooperation operator the French Development Agency (AFD) developed a 2018-2018 Biodiversity Cross-Sectoral Intervention Framework, focusing its action on three objectives:
Sustainably protect, restore, manage and promote ecosystems; Integrate ecosystem conservation into development policies and all their sectoral dimensions (agriculture, energy, transport, mining and urban development); Strengthen partnerships between French stakeholders and developing countries for better global biodiversity governance. The AFD’s Sectoral Innovation Facility for NGOs (FISONG) funds the promotion of NGO expertise and their capacity for innovation. A targeted call for biodiversity and development proposals was launched in French in 2018.
One of the missions of the French Global Environment Facility (FGEF) is to link up biodiversity with the other global environment concerns. For the past 20 years, the FGEF has been funding sustainable development projects with grants under multilateral environmental agreements (MEAs) ratified by France (see the FGEF’s 2017 key figures and 2017 annual report). In 2018, the FGEF adopted its Strategic Programming Framework 2018-2018 targeting five focus areas and two cross-cutting goals: innovative biodiversity financing, integrated management and resilience of coastal and marine areas, sustainable agriculture and forests, sustainable cities, energy transition, sustainable production and consumption, and innovative processes.
The FGEF’s Small-Scale Initiatives Programme (SSI) was created in 2006 to provide funds for small-scale projects to African civil society organisations working on biodiversity protection and climate change action. The SSI Programme helps civil society structures take concrete action on the ground, improve their project set-up, management and monitoring skills, build their capacity to influence their countries’ environmental decisions, and share their experiences. The FGEF also funds the SSI-NASCO Programme (Algeria, Libya, Morocco and Tunisia), inspired by the Small-Scale Initiatives Programme (SSI), which started work in 2017.
France also has a multilateral assistance track for the Global Environment Facility (GEF), which finances biodiversity-related projects in developing countries and countries in transition. In 2017, France consolidated its work on environmental protection and its support for the Global Environment Facility with a contribution of $300 million (for all GEF workstreams, including biodiversity), representing an increase of almost 6% in euros, under the GEF 6 Replenishment.
France has set up an accounting system on resources mobilised for international biodiversity in connection with the financial commitments made by the Convention on Biological Diversity (CBD) in 2017 (see Decision XII/3 on resource mobilisation). Details are presented on the National Biodiversity Observatory website (in French). France encourages the involvement of the private sector, research bodies and local government in this move. France also promotes the development of innovative financing mechanisms. It is behind a study on innovative initiatives for biodiversity financing by the Leading Group on Innovative Financing for Development (in French), for which it provides the secretariat. The study summary was published in June 2017, detailing 20 types of initiatives to raise new sources of finance for ecosystem conservation and restoration and help reduce financing needs by easing pressure on biodiversity.
France’s strategic international biodiversity partnerships.
France and the International Union for Conservation of Nature (IUCN) have developed a unique partnership since 2005, cooperating on biodiversity governance, the conservation of forests, savannas and arid zones in Sub-Saharan Africa, and the conservation of oceans and island environments, including overseas.
France is also partner to the Critical Ecosystem Partnership Fund (CEPF), which helps civil society work on the conservation of endangered environments and bring local communities on board to protect the ecosystems on which they depend for their well-being.

الأسواق المفتوحة فوركس السلام الجيش.
Economic Aspects Natural Resource Aspects Institutional Aspects Social Aspects. Responsibility is with the following Ministries of: The use of manure instead of inorganic fertilisers is encouraged, as inorganic fertilisers pollute lakes and water bodies and have an adverse effect on some fish species. Para-statals Agricultural Development and Marketing Corporation, ADMACfarmers, local communities, universities, and NGOs. Cultivation in highlands is detrimental, hence the need for a law to prohibit the cultivation at certain points. A study was commissioned from the Ministry of Lands and Valuation to look into land tenure, the system for which needs to be revised. Credit facilities are for inputs in ADDs which facilitate or promote productivity. Farm supplies are limited due to the removal of government subsidies on farm inputs. Challenges No information is available. Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising Issues include: Information No information is available. Research and Technologies No information is available. Agricultural Development and Marketing Corporation ADMAC ; Malawi Social Action Fund; Rural Finance Company; Finance Company of Malawi FINCO ; Tobacco Association of Malawi TAMA ; Sugar Corporation of Malawi SUCOMA ; Coffee Authority of Malawi; and Smallholder Tea Association of Malawi. Cooperation Malawi cooperates with: SADC Food and Natural Resources Sector, Environment and Land Management SectorSACCAR, Gene Bank, Regional Early Warning System for Food Security. International cooperation with multilateral organisations such as FAO, the World Bank, UNDP, IFAD, and between Malawi and the USA takes place at various levels. April To access the FAOSTAT Data Base for information by country, item, element and year, click here: Click here to link to the Biosafety Information Network and Advisory Service BINASa service of the United Nations Industrial Development Organization UNIDOwhich monitors global developments in regulatory issues in biotechnology. Click here to link to Country and Sub-regional Information on Plant Genetic Resources of the Food and Agricultural Organization of the United Nations. Click here to access the Web Site of the Consultative Group on International Agricultural Research CGIAR. Click here to access the sixteen international agricultural research centers that are members of the CGIAR. Ministries of Transport and Civil Aviation, Natural Resources, Agriculture and Livestock Development are also biodiversity. Programmes and Projects In keeping with the Montreal Protocol, the Meteorological Department operates a Background Air Pollution Monitoring Station at Lilongwe Airport where atmospheric turbidity and chemical composition of rainwater are monitored. Status No information is available. Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising No information is available. Information In accordance with the requirements of the UNFCCC, Malawi is conducting a Climate Change Country Study which consists of three areas: The greenhouse gas inventory was produced in October A preliminary report was produced in September and is undergoing peer review. Financing No information is available. Cooperation The Montreal Protocol was acceded to in ; the London and the Copenhagen Amendments were ratified in The latest report to the Montreal Protocol Secretariat was submitted in December The United Nations Framework Convention on Climate Change was signed in and ratified in The latest report to the UNFCCC Secretariat was submitted in Malawi is an active member of the Intergovernmental Panel on Climate Change IPCC and has participated actively at COP meetings and sessions of its subsidiary bodies. Malawi works with the Early Warning Weather System in Harare, Action, and with EPA in the USA. Through regional and international workshops there is an exchange of data and information among countries participating in country study projects. April Click here for national information from the Web site of the United Nations Framework Convention on Climate Change. For the access to the Web Site of the Ozone Secretariat, click here: National Herbarium Steering Committee for National Biological Conservation and Natural Wetland Conservation Committee; Ministry of Research and Environmental Affairs; Department of National Parks and Wildlife; Ministry of Natural Resources; and the Malawi National Biodiversity Committee. It encourages community participation in the management of national parks. Communities also benefit from it. Eight components covering eight areas of biological resources and the associated literature and legal requirements are being investigated by local Malawi consultants with full consultation with UNEP headquarters in Nairobi, Kenya. At this workshop, the public and stakeholders were informed and briefed on what the National Biodiversity Committee is doing as it prepares for the first National Report, plan in January Programmes and Projects Botanical gardens have been established in the cities. A National Biological Diversity Committee was formed to oversee the work of other biodiversity sub-committees such as the Genetic Resources, Biosafety and Biotechnology Committee, and the Lower Shire Wetlands Project Zambezi Basin Wetland Conservation and Resource Utilisation Project was set up. Challenges Malawi fully participates in CITES matters as a full member. However, public awareness on this convention has not been raised. The country needs to educate and inform the general Malawi public regarding the importance of this Convention and what it means to the common man in general. As a RAMSAR member, efforts are also underway to let the general public know what this Convention means to the wetlands of the country. Lake Chilwa was designated as a RAMSAR site in Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising Among capacity-building issues are training of taxonomists to deal with agro-biodiversity and training of experts in other biodiversity areas. Financing Many activities are financed by the GEF through UNEP, World Bank and UNDP. Regional and international cooperation mechanisms include: Southern African Development Community Coordination on Biological Conservation; SACIM; Pan African Association of Zoological Gardens; Aquaria and Botanical Gardens; WWF; RAMSAR; IUCN - Regional Office for Southern Africa. Malawi is a member of the Southern Africa SABONET Project dealing with botanical diversity in the region. Cooperation The Convention on Biological Diversity was signed in and ratified in A report will be submitted in January The Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora was acceded to in The SBSTTA chairmanship was handed over to Norway at the second SBSTTA meeting in Montreal, Canada in September As a full party, Malawi has attended COP 1, 2 and 3 and has maintained its active role in CBD matters. A sub-committee has been put in place to deal with issues on clearing house mechanisms. April For access to the Web Site of the Strategy on Biological Diversity, click here: For access to the Web Site of the CITES Convention, click here: For the Web Site of the CMS Convention, click here: For the Web Site of the Convention on the Protection of the World's Cultural and Natural Heritage, click here: For the country-by-country, Man in the Biosphere On-Line Query System, click here: Click here to go to the Web Site of UNEP's International Register on Biosafety. The National Committee is comprised of all relevant sectors both from government and the private sector whose activities contribute to desertification in one way or the other. Institutions responsible for this area include: The Ministry of Economic Planning and Development, the Secretary to the Treasury, the Ministry of Agriculture and Livestock Development, the Office of the President and Cabinet, the Ministry of Irrigation and Water Development, the Ministry of Local Government and Rural Development, the Sugar Corporation of Malawi SUCOMAthe Electricity Supply Commission of Malawi ESCOMthe Water Boards in Malawi, the Ministry of Physical Planning, the Ministry of Research and Development, the Tobacco Association of Malawi TAMA and the Agricultural Research and Extension Trust ARET strengthen the National Desertification and Drought Steering Committee. This will include finalization of the National Action Plan NAP which is being developed with UNDP. NGOs were involved actively under the And for projects from to To date, relevant activities in this area include the Disaster Management Plan Strategydraft produced in ; Small Scale Irrigation Draft Policy, ; Establishment of a drought early warning system in with the Ministry of Water and Irrigation and the lead agency ; the South African Development Countries Food Security Early Warning Unit under the Ministry of Agriculture and Livestock Development; and a Famine Early Warning System under agro-economic survey of the Ministry of Economic Planning and Development. Other strategies include water harvesting techniques and programmes by the Ministry of Agriculture and Livestock Development. The Ministry of Irrigation and Water Development has been mandated to look into ways and means to develop programmes which national at water harvesting during the rainy season. Development of irrigation schemes for small - scale, medium and large-scale farmers is Government's priority number one utilizing the water bodies of Lakes Malawi, Chilwa, Chiuta, Malombe and the Shire River water systems. To implement the Convention, the following is planned to take place soon: NGOs, such as the Coordination Unit for the Rehabilitation of the Environment CUREthe private sector Malawi Investment Promotion Agency: MIPAthe Tobacco Association of Malawi TAMAthe Agricultural Research and Extension Trust ARETthe Teas Research Council of Malawi TRClocal government, the Forestry Department as chairthe Ministry of Research and Environmental Affairs Secretariatthe Land Resources and Conservation Unit of the Ministry of Agriculture and Livestock Development, SDC, and the Malawi Industrial Research and Technology Development Centre MIRTDC. Challenges An issue still to be resolved is the development of capacity and institutional mechanisms to develop and implement a comprehensive and practical National Action Plan through local community participation and decision-making processes utilizing other avenues such as the Capacity 21 initiative, at national, regional and local levels. The Government has attended INC and strategy Convention meetings including SADC initiatives and relevant annual committee meetings. Financing Reclamation and rehabilitation work is financed by the SADC Environment and Land Management Sector, the Government revenue and development budget, NGOs and CBOs. The Ministry of Research and Environmental Affairs is currently negotiating with the CCD Secretariat and UNSO through UNDP to procure funds for the development of the NAP, an audit strategy action for the national awareness-raising workshop and campaigns. Malawi is a member of SADC which is currently busy formulating a sub-regional action programme to combat drought and desertification. April For access to the Web Site of the Convention to Combat Desertification and Drought, click here: Malawi All Countries Home ENERGY Decision-Making: This initiative will have to go jointly with mass production of kerosene stoves throughout the country. Programmes and Projects Programmatic interventions include the extension of the rural electrification programme under the Ministry of Energy and Mining; the use of biogas technology being promoted by the Malawi Industrial Research Technology and Development Centre; and the use of maiabo-stoves for energy efficiency, also national by the Malawi Industrial Research Technology and Development Centre. Challenges Legislation needs to be established to control and encourage consumers regarding the use of alternative energy sources which do not contribute to deforestation and production of greenhouse gases as it is the case at the moment. Workshops, committees, national coverage, waste recycling and waste re-use initiatives are just beginning to be understood by the masses. Research and Technologies The Ministry of Energy and Mining has undertaken surveys in biomass and marketing and urban energy consumption. Financing Funding for alternative energy programmes has been mostly from donor agencies. Government contribution has been in kind. The Government contribution has to be increased if sustainability is to be achieved in this area. Cooperation On energy, there are initiatives through the GEF and UNDP to establish an Energy Centre in Malawi. Malawi belongs to other energy and consumption patterns fora within SADC and other international organisations. There are links with Southern Africa on leadership for environment. There are also links with the SADC energy management project for industrial energy management. There is a National Steering Committee for the GEF and an Energy Technical Panel at the national level. A Regional Energy Training Centre at the Natural Resources College is intended to be set up. April Malawi All Countries Home FORESTS Decision-Making: Also involved are MIRTOC; the Electricity Supply Commission of Malawi ESCOM ; NGOs and the private sector. The Forestry Department also changed its policy to manage forests in cooperation with communities. This is being emphasized in both forest reserves and forests on customary land. Under a wood energy project in the urban areas of Blantyre, Zomba and Lilongwe, tree nurseries were established. Seedlings were sold to farmers at subsidised rates. There is now a policy change, whereby communities and NGOs produce their own seedlings for forest plantation establishment. Programmes and Projects The Fifth country programme of Malawi was redirected as well towards natural resources management. Modules were funded by FAO, UNDP and the Government of Malawi, including: Promotion of community forestry management is an important component of the strategy to combat degradation of natural woodland by those who rely on fuelwood for energy. Education and training are now being used to sensitize people on afforestation. Enforcement of policies and strategies through local community participation and decision-making is what all line agencies and stakeholders plan to do at premise. Other programmatic interventions include the extension of the rural electrification programme under the Ministry of Energy and Mining; the use of biogas technology being promoted by the Malawi Industrial Research Technology and Development Centre; and the use of maiabo-stoves for energy efficiency, also promoted by the Malawi Industrial Research Technology and Development Centre. Under the energy programme of UNDP, Malawi has developed and submitted a project proposal under the National Sustainable and Renewable Energy Programme to GEF, which aims at enhancing the sustainable use of and plan to energy in the country, focusing on renewables through the establishment of a Council, a Technical Committee, a Knowledge Centre and an Energy Secretariat. Financing Funding has been provided by UNDP, UNHCR and the Government of Malawi for training forestry staff on the new Forestry Act and new Forestry Policy. Also, see "Cooperation" for details. Cooperation The Government signed and ratified the Convention to Combat Desertification in Junemaking it a priority to combat desertification and drought in the country. Agriculture and Livestock Development; Irrigation and Water Development; Natural Resources Water Resources Board; Department of National Parks and Wildlife ; Local Government and Rural Development; Research and Environmental Affairs; and Transport and Civil Aviation Department of Meteorologyas well as the Forestry Department; University of Malawi; Water Boards; and City Councils and Local Communities. Areas receiving attention in policy and strategy formulation are Integrated Water Resources Development and Management which will involve integrated catchment management thus developing water resources and malawi water taking into account the interactions among water and social and economic development; protection of water resources, water resources and aquatic resources; drinking water supply and sanitation, water and sustainable urban development; water for sustainable food production and rural development and impacts of climate change on water resources. Within the National Water Development Policy, it is the government's commitment to biodiversity on board communities, water boards, local authorities, the private sector, NGOs and government line agencies in the areas of forestry, agriculture, national parks and local governments to malawi the issue of integrated management of water resources and drinking water supply and sanitation in the country with full community participation. Others participants in decision-making for freshwater include NGOs, the private sector, church groups, donors and other interested parties. Seawatch for Lake Malawi which involves installation of equipment to collect and transmit data on biodiversity parameters of the lake, Lake Malawi level control, Flood forecasting of the Lower Shire River, Hydrogeological and hydrological assessment and mapping to provide information base. Financing The Government obtains funding from a variety of sources such as EU, IUNC, World Bank, UNICEF, ODA and NORAD for water supply action sanitation programmes, water policy and legislation, education, integrated management and conservation campaigns. Cooperation Malawi is part of the SADC regional initiatives which address water for domestic use and sanitation. Malawi also participates in the regional management of shared river basins and water course systems such as the Zambezi Action Plan ZACPLAN and will be part of the Maseru-Lesotho meeting sponsored by EU and the SADC Environment and Land Resource Management Sector in May this year. Agriculture and Livestock Development; Research and Environmental Affairs; Natural Resources; Irrigation and the Water Department; and the University of Malawi. Also involved are local communities, farmers, NGOs, and the Coordination Unit for the Rehabilitation plan the Environment CURE. The Government has established a Presidential Land Commission to look into matters related to land tenure as it affects rural and urban communities, the large estate sector, and finally linkages and synergies of land matters in relation to the promotion of initiatives for sustainable development, taking into account the social, economic and sustainable environmental management in the country. Among the principal activities in this sector are the following: Controlling soil erosion and land degradation; Pilot agro-forestry programme for poverty alleviation, funded by the European Union; Addressing soil erosion with agro-forestry interventions in Blantyre, Salima, Lilongwe, Liwonde, Shire Valley; and Implementation of land use policy by the Ministry of Agriculture and Livestock Development Decision-Making: Programmes and Projects No information is available. Training at the Land Husbandry Training Centre; Training in land utilization, agro-forestry, land use planning, soil conservation; and Training and institutional development strategy local communities, NGOs and line agencies Information No information is available. Financing Financing comes from the Government, the European Union, and SADC-ELMS. Cooperation SADC Environment and Land Management Sector ELMS Southern African Regional Centre for Rehabilitation and Utilization of Soil SARCCUS Other international, bilateral and multilateral cooperation. Malawi All Countries Home MOUNTAINS Decision-Making: Irrigation and Water Development; Natural Resources Department of Forestry ; Research and Environmental Affairs National Council on the Environment ; and the Ministry of Local Government and Rural Development; as well as the Department of National Parks and Wildlife; Bee Keepers Association of Malawi; local communities; NGOs; donor agencies; community-based organizations CBOs ; and para-statals. They are major water catchment areas with indigenous forests, commercial forests used for recreation, nature conservation, agriculture and other communal land uses. Some initiatives are Park establishment for conservation of catchment areas of major rivers, which support hydro electric power production and irrigation; Malawi Bee Keeping Project for placement of hives in the park for honey which is collected by local communities in the area; Improvement of transit infrastructure e. Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising Staff development through research, training and dissemination of information; infrastructure development; strategies for mountain conservation evolvement; and training of bee keepers. Financing Through its revenue budget the Government supports some of the sustainable mountain development initiatives. Malawi, as a SADC member, operates within the regional structures of this organisation. Bilateral cooperation with and neighbours, Mozambique and Zambia, deals with border mountain ecosystems and areas. Malawi is an active member of the Convention on Biological Diversity, the Convention on Wetlands of International Importance especially as Waterfowl Habitat, the Convention on Migrating Species, the Convention on the International Trade of Endangered Species, the Convention to Combat Desertification and Drought and the Framework Convention on Climate Change. As such, all stipulations of these Conventions which affect the sustainable management of fragile ecosystems and sustainable mountain development are considered in linkages at various national committees and as appropriate. April Malawi All Countries Home OCEANS AND COASTAL AREAS Decision-Making: No information is available. Strategies, Policies and Plans. Capacity-building, Education, Training and Awareness-raising.
3 thoughts on “National biodiversity strategy and action plan malawi”
Maya Angelou A poet, an author, a play-write, an actress, a mother, a civil-rights activists, historian and most important a. survivor. Perhaps Maya Angelou, award winning author of many books is one of the most influential African Americans in American history.
Yet, within just a few months of our departure, some two million Indians were to lose their lives.
OTOH, if you plan to sell your work, a variety of reactions can be helpful.

No comments:

Post a Comment